Fast frakt i Norge 99,-
Til kassen
Totalt: 0
Handlekurv / 0 produkter

Handlekurven er tom

Usikker på hvor du skal starte?
Se våre nyheter
TOTALT 0,-
Fast frakt i Norge 99,-

Salgsbetingelser

Salgsbetingelser

 

Alle priser er oppgitt i norske kroner og inkluderer mva.

Du vil motta en automatisk ordrebekreftelse pr e-post, øyeblikkelig etter at du har sendt din bestilling.

 

Angrerettskjema vil du motta på mail når varene sendes.

 

Den vil du ikke få sammen med varene dine, for jeg foretrekker å sende den med e-post, så vi kan spare miljøet på den måten.

Kundedata blir ikke delt med/solgt til en tredje part og oppbevares ifølge norsk lov.

 

Bestillingsvarer / forhåndsbestilling av varer

 

Varer som er merket som “bestillingsvarer” bestilles KUN inn dersom en kunde ønsker det. NB! Dette er det ingen retur på. NB!

 

Frakt og levering på større ting må avklarest. Ta kontakt på mail post@tore-garden.no om du lurer på noe.

 

Om du forhåndsbestiller varer som “kommer snart”, sender jeg ikke ordren før alle varene er kommet, så sant ikke annet blir avtalt.

Ønsker du del-levering der varene som kommer snart blir sendt når de er inne på butikken, må du betale frakt for hver levering.

 

Gavekort

 

Gavekort kjøpt i butikken må brukes innen ett år etter kjøpsdato.

 

Betaling

 

Vi har Klarna betalingsløsning i nettbutikken der du kan betale med kort eller velge faktura. I tilleg har vi Vipps.

 

Reklamasjon

 

Alle varer blir kontrollert for feil og mangler før det blir pakket og sendt fra Tore-garden.

VIKTIG!! Sjekk pakken din ved henting. Er pakken din skadet ved henting eller skulle det vere feil på varen så må du snarest ta kontakt hvis du skal få dette erstattet, senest innen 2 dager. Husk ta vare på emballasjen.

 

Levering og frakt

 

Orderen sendes innen 1-3 virkedager og du har varene hos deg innen en uke! Om ikke det lar seg gjøre så tar jeg kontakt.

Pakker sendes med sporingsnr. enten direkte til din postkasse, eller hentested om pakken er for stor. Vi tar ikke ansvar for pakker etter at den er levert i din postkasse.

 

Frakt med Bring i Norge er kr 99,-

 

Enkelte ting kan ikke pakkes sammen i samme eske og da vil det bli ekstra porto. Det er fordi jeg vil pakke varene så godt som mulig og da er det enkelte ting som ikke kan pakkes i samme eske, for at det ikke skal bli ødelagt underveis eller knuses. Men jeg vil ta kontakt når det eventuelt skulle skje. På enkelte møbler og tunge varer må vi ha mer frakt, det står da opplyst på produktet.

Om du har mulighet til å hente varene i Tore-garden så er du hjertelig velkommen til det. Da vil du også slippe å betale frakt

 

Uavhentede pakker

 

Husk å oppgi riktig mobilnr i bestillingen din. Du vil motta en sms på dette nr når pakken din er klar for henting på ditt postkontor.

Det er ditt ansvar som kunde å hente ut pakken på postkontoret. Henter du ikke pakken og den blir sendt i retur til Tore-garden, vil jeg trekke fra et administrasjonsgebyr på 400,- pluss 150,- i returfrakt som jeg blir fakturert for fra posten. På store pakker vil returfrakten være på mer enn 150 kr, eventuelt beløp til gode etter dette blir kreditert din bank konto/ kredittkort. Frakt for pakken ut til kunden (vanligvis fast frakt kr 99,-) må også dekkes av kunden.

På ordrer der ordre summen er på mindre enn 550 kr ( altså ingen refusjon) vil du motta en faktura fra Tore-garden på eventuelt returfrakt etc. Betalingsfrist 7 dager …etter dette blir den sendt til inkassobyrå.

 

Angrefrist

 

Vi ber deg tenke deg om og handle kun hvis du virkelig vil ha varen. Spør oss om mål, størrelser og passform på klær hvis du er usikker. Vi kan ikke ta imot bestillinger med flere forskjellige størrelser av samme vare.

 

La oss sammen jobbe for en mer bærekraftig netthandel. Å sende masse varer frem og tilbake gagner hverken oss eller miljøet.

Skulle du likevel måtte returnere en vare så har du 14 dagers åpent kjøp/pengene tilbake fra den dagen du henter pakken din på postkontoret. Ved retur etter 14 dager får du tilgodelapp.

 

Angrerettskjema får du på mail ved sending av varene. Jeg sender ikke dette sammen med dine varer.

Feilfrie og ubrukte varer sendes til meg innen 14 dager i sin originale emballasje. Returfrakt må du betale selv. Frakt for pakken ut til kunden blir ikke refundert.

Det er alltid lurt å sende meg en mail for å avklare en evt retur før du sender varen tilbake. Jeg anbefaler deg å sende varen med sporing da det forekommer at pakker blir borte i posten.

 

Jeg har fysisk butikk i tillegg til nettbutikken og tar derfor forbehold om at varer kan være utsolgte selv om det ikke er oppgitt på nettsiden.

 

Jeg tar også forbehold om at farger på produktene kan avvike litt fra produktbildene.

Bestillingsvarer som jeg bestiller inn spesiellt til deg kan ikke byttes eller returneres.

Spiselige varer kan ikke returneres.

Undertøy, smykker, hårpynt, luer, hatter, solbriller, strømpebukser, sokker og andre hygienene- produkter kan dessverre ikke returneres.

Salgsvarer byttes ikke.

 

Jeg vil bruke emballasje om igjen for å spare miljøet, så det kan hende at det som står utenpå esken ikke samsvarer med innholdet.

 

Ønsker deg en hyggelig handel

 

Vennlig hilsen

Sølvi

Standard salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over Internett:

Innledning

1. Avtalen

2. Partene

3. Pris

4. Avtaleinngåelse

5. Betalingen

6. Levering

7. Risikoen for varen

8. Angrerett

9. Forsinkelse og manglende levering - kjøpernes rettigheter og frist for å melde krav

10. Mangel ved varen - kjøperens rettigheter og reklamasjonsfrist

11. Selgerens rettigheter ved kjøperens mislighold

12. Garanti

13. Personopplysninger

14. Konfliktløsning

1. Avtalen

Avtalen består av disse salgsbetingelsene, opplysninger gitt i bestillingsløsningen og eventuelt særskilt avtalte vilkår. Ved eventuell motstrid mellom opplysningene, går det som særskilt er avtalt mellom partene foran, så fremt det ikke strider mot ufravikelig lovgivning.

 

Avtalen vil i tillegg bli utfylt av relevante lovbestemmelser som regulerer kjøp av varer mellom næringsdrivende og forbrukere.

 

2. Partene

Selger er Tore-Garden, Leivdalsvegen 171, 6774 Nordfjordeid

post@Tore-Garden.no

Mobil 97120309

org 890 162 312

og betegnes i det følgende som selger/selgeren.

 

Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen.

3. Pris

Den oppgitte prisen for varen og tjenester er den totale prisen kjøper skal betale. Denne prisen inkluderer alle avgifter og tilleggskostnader. Ytterligere kostnader som selger før kjøpet ikke har informert om, skal kjøper ikke bære.

 

4. Avtaleinngåelse

Avtalen er bindende for begge parter når kjøperen har sendt sin bestilling til selgeren.

 

Avtalen er likevel ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil.

 

5. Betalingen

Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra selgeren til kjøperen.

 

Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som varen sendes.

6. Levering

Levering er skjedd når kjøperen, eller hans representant, har overtatt tingen.

 

Hvis ikke leveringstidspunkt fremgår av bestillingsløsningen, skal selgeren levere varen til kjøper uten unødig opphold og senest 30 dager etter bestillingen fra kunden. Varen skal leveres hos kjøperen med mindre annet er særskilt avtalt mellom partene.

 

7. Risikoen for varen

Risikoen for varen går over på kjøper når han, eller kjøpers representant, har fått varene levert i tråd med punkt 6.

8. Angrerett

Med mindre avtalen er unntatt fra angrerett, kan kjøperen angre kjøpet av varen i henhold til angrerettloven.

 

Kjøperen må gi selger melding om bruk av angreretten innen 14 dager fra fristen begynner å løpe. I fristen inkluderes alle kalenderdager. Dersom fristen ender på en lørdag, helligdag eller høytidsdag forlenges fristen til nærmeste virkedag.

 

Angrefristen anses overholdt dersom melding er sendt før utløpet av fristen. Kjøper har bevisbyrden for at angreretten er blitt gjort gjeldende, og meldingen bør derfor skje skriftlig (angrerettskjema, e-post eller brev).

 

Angrefristen begynner å løpe:

 

Ved kjøp av enkeltstående varer vil angrefristen løpe fra dagen etter varen(e) er mottatt.

Selges et abonnement, eller innebærer avtalen regelmessig levering av identiske varer, løper fristen fra dagen etter første forsendelse er mottatt.

Består kjøpet av flere leveranser, vil angrefristen løpe fra dagen etter siste leveranse er mottatt.

Angrefristen utvides til 12 måneder etter utløpet av den opprinnelige fristen dersom selger ikke før avtaleinngåelsen opplyser om at det foreligger angrerett og standardisert angreskjema. Tilsvarende gjelder ved manglende opplysning om vilkår, tidsfrister og fremgangsmåte for å benytte angreretten. Sørger den næringsdrivende for å gi opplysningene i løpet av disse 12 månedene, utløper angrefristen likevel 14 dager etter den dagen kjøperen mottok opplysningene.

 

Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til selgeren uten unødig opphold og senest 14 dager fra melding om bruk av angreretten er gitt. Kjøper dekker de direkte kostnadene ved å returnere varen, med mindre annet er avtalt eller selger har unnlatt å opplyse om at kjøper skal dekke returkostnadene. Selgeren kan ikke fastsette gebyr for kjøperens bruk av angreretten.

 

Kjøper kan prøve eller teste varen på en forsvarlig måte for å fastslå varens art, egenskaper og funksjon, uten at angreretten faller bort. Dersom prøving eller test av varen går utover hva som er forsvarlig og nødvendig, kan kjøperen bli ansvarlig for eventuell redusert verdi på varen.

 

Selgeren er forpliktet til å tilbakebetale kjøpesummen til kjøperen uten unødig opphold, og senest 14 dager fra selgeren fikk melding om kjøperens beslutning om å benytte angreretten. Selger har rett til å holde tilbake betalingen til han/hun har mottatt varene fra kjøperen, eller til kjøper har lagt frem dokumentasjon for at varene er sendt tilbake.

9. Forsinkelse og manglende levering - kjøpernes rettigheter og frist for å melde krav

Dersom selgeren ikke leverer varen eller leverer den for sent i henhold til avtalen mellom partene, og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpslovens kapittel 5 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, kreve oppfyllelse, heve avtalen og/eller kreve erstatning fra selgeren.

 

Ved krav om misligholdsbeføyelser bør meldingen av bevishensyn være skriftlig (for eksempel e-post).

 

Oppfyllelse

Kjøper kan fastholde kjøpet og kreve oppfyllelse fra selger. Kjøper kan imidlertid ikke kreve oppfyllelse dersom det foreligger en hindring som selgeren ikke kan overvinne, eller dersom oppfyllelse vil medføre en så stor ulempe eller kostnad for selger at det står i vesentlig misforhold til kjøperens interesse i at selgeren oppfyller. Skulle vanskene falle bort innen rimelig tid, kan kjøper likevel kreve oppfyllelse.

 

Kjøperen taper sin rett til å kreve oppfyllelse om han eller hun venter urimelig lenge med å fremme kravet.

 

Heving

Dersom selgeren ikke leverer varen på leveringstidspunktet, skal kjøperen oppfordre selger til å levere innen en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse. Dersom selger ikke leverer varen innen tilleggsfristen, kan kjøperen heve kjøpet.

 

Kjøper kan imidlertid heve kjøpet umiddelbart hvis selger nekter å levere varen. Tilsvarende gjelder dersom levering til avtalt tid var avgjørende for inngåelsen av avtalen, eller dersom kjøperen har underrettet selger om at leveringstidspunktet er avgjørende.

 

Leveres tingen etter tilleggsfristen forbrukeren har satt eller etter leveringstidspunktet som var avgjørende for inngåelsen av avtalen, må krav om heving gjøres gjeldende innen rimelig tid etter at kjøperen fikk vite om leveringen.

 

Erstatning

Kjøperen kan kreve erstatning for lidt tap som følge av forsinkelsen. Dette gjelder imidlertid ikke dersom selgeren godtgjør at forsinkelsen skyldes hindring utenfor selgers kontroll som ikke med rimelighet kunne blitt tatt i betraktning på avtaletiden, unngått, eller overvunnet følgene av.

10. Mangel ved varen - kjøperens rettigheter og reklamasjonsfrist

Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år.

 

Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning fra selgeren.

 

Reklamasjon til selgeren bør skje skriftlig.

 

Retting eller omlevering

Kjøperen kan velge mellom å kreve mangelen rettet eller levering av tilsvarende ting. Selger kan likevel motsette seg kjøperens krav dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader. Retting eller omlevering skal foretas innen rimelig tid. Selger har i utgangspunktet ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel.

 

Prisavslag

Kjøper kan kreve et passende prisavslag dersom varen ikke blir rettet eller omlevert. Dette innebærer at forholdet mellom nedsatt og avtalt pris svarer til forholdet mellom tingens verdi i mangelfull og kontraktsmessig stand. Dersom særlige grunner taler for det, kan prisavslaget i stedet settes lik mangelens betydning for kjøperen.

 

Heving

Dersom varen ikke er rettet eller omlevert, kan kjøperen også heve kjøpet når mangelen ikke er uvesentlig.

 

11. Selgerens rettigheter ved kjøperens mislighold

Dersom kjøperen ikke betaler eller oppfyller de øvrige pliktene etter avtalen eller loven, og dette ikke skyldes selgeren eller forhold på selgerens side, kan selgeren i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 9 etter omstendighetene holde varen tilbake, kreve oppfyllelse av avtalen, kreve avtalen hevet samt kreve erstatning fra kjøperen. Selgeren vil også etter omstendighetene kunne kreve renter ved forsinket betaling, inkassogebyr og et rimelig gebyr ved uavhentede varer.

 

Oppfyllelse

Selger kan fastholde kjøpet og kreve at kjøperen betaler kjøpesummen. Er varen ikke levert, taper selgeren sin rett dersom han venter urimelig lenge med å fremme kravet.

 

Heving

Selger kan heve avtalen dersom det foreligger vesentlig betalingsmislighold eller annet vesentlig mislighold fra kjøperens side. Selger kan likevel ikke heve dersom hele kjøpesummen er betalt. Fastsetter selger en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse og kjøperen ikke betaler innen denne fristen, kan selger heve kjøpet.

 

Renter ved forsinket betaling/inkassogebyr

Dersom kjøperen ikke betaler kjøpesummen i henhold til avtalen, kan selger kreve renter av kjøpesummen etter forsinkelsesrenteloven. Ved manglende betaling kan kravet, etter forutgående varsel, bli sendt til inkasso. Kjøper kan da bli holdt ansvarlig for gebyr etter inkassoloven.

 

Gebyr ved uavhentede ikke-forskuddsbetalte varer

Dersom kjøperen unnlater å hente ubetalte varer, kan selger belaste kjøper med et gebyr. Gebyret skal maksimalt dekke selgerens faktiske utlegg for å levere varen til kjøperen. Et slikt gebyr kan ikke belastes kjøpere under 18 år.

 

12. Garanti

Garanti som gis av selgeren eller produsenten, gir kjøperen rettigheter i tillegg til de kjøperen allerede har etter ufravikelig lovgivning. En garanti innebærer dermed ingen begrensninger i kjøperens rett til reklamasjon og krav ved forsinkelse eller mangler etter punkt 9 og 10.

 

13. Personopplysninger

Behandlingsansvarlig for innsamlede personopplysninger er selger. Med mindre kjøperen samtykker til noe annet, kan selgeren, i tråd med personopplysningsloven, kun innhente og lagre de personopplysninger som er nødvendig for at selgeren skal kunne gjennomføre forpliktelsene etter avtalen. Kjøperens personopplysninger vil kun bli utlevert til andre hvis det er nødvendig for at selger skal få gjennomført avtalen med kjøperen, eller i lovbestemte tilfelle.

 

14. Konfliktløsning

Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling.